NGUYỄN VĂN HÙNG

  • Họ và tên: NGUYỄN VĂN HÙNG
  • Ngày tháng năm sinh:03/03/1979
  • Địa chỉ:Số nhà 03/51/69 kiệt 131 Trần Phú, Thành phố Huế, tỉnh Thừa Thiên Huế
  • Email: drhhung@gmail.com
  • Quê quán:Xã Cẩm Quang, huyện Cẩm Xuyên, tỉnh Hà Tĩnh
  • Tốt nghiệp Bác sĩ Y khoa năm: 2003
  • Đơn vị công tác: Bộ môn Tâm lý Y học – Giáo dục sức khỏe,Khoa Y tế công cộng, Trường Đại học Y Dược Huế

Tóm tắt quá trình học tập: 

- Từ năm 1997 đến 2003: Học Bác sĩ đa khoa hệ chính quy tại Trường Đại học Y khoa Huế
- Từ năm 2005 đến năm 2007: Học Thạc sĩ giáo dục Y học tại Đại học Maastricht, Hà Lan
- Từ tháng 10/2010 đến tháng 10/2013: Học tiến sĩ Y tế công cộng tại Đại học KhonKaen, Thái Lan

Các đề tài Khoa học đã công bố:

1. Hung Van Nguyen, Wongsa Laohasiriwong, Jiamjit Saengsuwan, Bandit Thinkhamrop, Pamela Wright (2014). The relationships between the use of self-regulated learning strategies and depression among medical students: an accelerated prospective cohort study. Journal of Psychology Health and Medicine.  2015;20(1):59-70. doi: 10.1080/13548506.2014.894640. Epub 2014 Mar 14.

2. Hung Van Nguyen, Wongsa Laohasiriwong and Vo Van Thang (2013). The effects of Stress on academic achievement among preclinical students at Hue University of Medicine and Pharmacy, Vietnam. Journal of Medicine and Pharmacy. No. 2/2013. ISSN 1859-3836

3. Hung Van Nguyen, Hoang Thi Lien (2014). The relationships between the use of Self-regulated Learning Strategies and Coping styles and psychological distress among first year medical students. Research report, Institute for Community Health Research.

4. Hung Van Nguyen, Wongsa Laohasiriwong and Vo Van Thang (2016). Depression, anxiety and stress, and its effects on students’ acacdemic achievement among Vietnamese medical students: An accelerated prospective cohort study. Journal of Medicine and Pharmacy, 2016.

5. Hung Van Nguyen, Hoang Thi Lien (2014). Self-regulated learning strategies, coping styles and depression, anxiety and stress among medical students. Book of abstract, 6th International Conference on Public Health, ICPH-GMS 2014, Khon Kaen, Thailand.

Bảo vệ luận án tiến sĩ ngày:  06/2013

Tên đề tài: The relationships between the use of Self-regulated learning and academic achievement and mental health among Vietnamese medical students: An accelerated prospective cohort study.

Thành phần Hội đồng chấm Luận án: 

1.
 
Assoc.Prof. Dr. Vitharon Boon-yasidhi
 
Chairperson
2.
 
Assoc. Prof. Dr. Wongsa Laohasiriwong 
 
Member
3.
 
Assoc. Prof. Dr. Jiamjit Saengsuwan
 
Member
4.
 
Assoc. Prof. Dr. Bandit Thinkhamrop
 
Member

Kết quả: Xuất sắc

Tin nổi bật
Thông tin khác
Thông tin khác
Quản lý văn bản và điều hànhĐào tạo trực tuyến E-LearningTrung tâm thông tin Thư việnPhòng Đào tạo Đại họcBộ môn MắtBộ môn NhiBộ môn NộiBộ môn NgoạiTrung tâm Nội tiết SS & Vô sinhBanner Nestle